In data de 10 februarie 2011, profitand de vremea frumoasa si calda, am facut un drum sa vad in ce stare se afla linia industriala Raureni - Salina Ocnele Mari. Aceasta linie a fost construita pe la inceputul secolului XX si mergea pana la Ocnita (vreo 3-4 km mai sus de Ocnele Mari) iar pana pe la inceputul anilor 1960 pe aceasta linie circulau si trenuri de calatori. Actualmente linia mai este folosita doar de la Raureni pana la Salina Ocnele Mari pentru a facilita transportul de sare de la salina.
Pentru inceput, o harta a traseului:
Si sa incepem. Linia se desprinde din sectia 201 Piatra Olt - Podu Olt in capatul dinspre Ramnicu Valcea al statiei Raureni. In dreapta, linia 201 continua spre Ramnicu Valcea. In stanga linia spre Salina Ocnele Mari se inscrie printr-o usoara curba la stanga. Dupa cum vedeti, linia este destul de lucioasa, semn ca se circula pe ea
----------
La o distanta scurta de la racordare apare prima trecere la nivel
Dupa trecerea la nivel apar si primele macazuri ale altor linii care duceau la fabricile din zona
-------------
In fata, fosta linie care ducea la fabrica de ata, actualmente inchisa. In stanga, linia continua spre Ocnele Mari
Acelasi macaz, vedere spre Raureni
Apare o noua trecere la nivel si de aici pana la trecerea la nivel cu DN 67 linia merge paralel cu Strada Depozitelor. Tot pana acolo se merge in linie dreapta. Vedere spre Ocnele Mari
Si spre Raureni
Imagini facute viz-a-vis de RAR. Spre Ocnele Mari
Spre Raureni
Gaura de canal sub linie
Vedere spre Ocnele Mari
Spre Raureni
Trecerea la nivel cu DN 67 Ramnicu Valcea - Targu Jiu, vedere spre Ocnele Mari
Si spre Raureni
Dupa trecerea la nivel apare un canton folosit candva pentru activarea si dezactivarea semnalizarii de la trecerea la nivel. Usa are lacat asa ca nu mai sta nimeni aici. As mai putea sa intuiesc ceva. In MT 1956 pentru aceasta linie, inainte de Ocnele Mari era halta Copacel, la doi kilometri de Raureni. Avand in vedere ca din Raureni pana aici sunt doi kilometri, ma gandesc ca aici era candva halta Copacel.
SI un semnalizator
Dupa aceea linia merge paralel cu o ulita. Vedere spre Ocnele Mari
Spre Raureni
Linia face o usoara curba la dreapta. Vedere spre Ocnele Mari
Spre Raureni
Apare o noua trecere la nivel iar linia paraseste acea ulita de pe stanga iar pe dreapta apare o noua ulita care merge pana la salina
Sare pe sine
Tot inainte pe langa ulita. Vedere spre Ocnele Mari
Spre Raureni
Linia face din nou usoara curba la dreapta. In fundal, cladirea alba este salina
Vedere spre Raureni
Incet-incet linia se apropie de salina. Am intrebat un localnic cum este traficul pe aceasta linie si mi-a spus ca depinde de activitatea de la salina. Atunci cand e activitate serioasa e trafic destul de intens, uneori chiar si noaptea. De asemenea, am intrebat daca a mai ramas ceva din prelungirea liniei care mergea pana la Ocnita. Mi-a spus ca linia a fost demontata prin '64-'65 asa ca nu a mai ramas nimic
Si ajung la salina. Am avut surpriza sa vad ca in incinta salinei este activitate
-------
Salina Ocnele Mari
Cand stateam in statie sa astept autobuzul de Valcea am vazut ca trenul care astepta sa fi incarcat a plecat spre Raureni cu un singur vagon
Doi domni cumsecade, care lucreaza la salina, mi-au spus ca terasamentul liniei este acelasi care a fost construit acum aproape 100 de ani dar sinele si traversele au fost schimbate pe la mijlocul anilor 1990.
La doua minute dupa ce am ajuns in statie a plecat acel tren pe care l-am pozat. Am stat apoi in statie vreo 15 minute, am luat autobuzul si cand am ajuns la trecerea la nivel cu DN 67 trenul era viz-a-vis de RAR, deci cam 20 de minute dupa plecare. Ruta are aproximativ 4 km asta inseamna o viteza medie de vreo 15 km/h.
Si cam atat. Sper ca v-a placut!