Forumul infrastructurii feroviare
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Forumul infrastructurii feroviare

Forum pentru cei pasionati de infrastructura feroviara din Romania.
 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  CăutareCăutare  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Valcele - Ramnicu Valcea

In jos 
AutorMesaj
tudor_vl
Administrator
Administrator
tudor_vl


Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 34
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

Valcele - Ramnicu Valcea Empty
MesajSubiect: Valcele - Ramnicu Valcea   Valcele - Ramnicu Valcea EmptyJoi Sept 30, 2010 4:33 am

In data de 22 septembrie 2010 s-a publicat pe site-ul www.argesmedia.ro un articol despre acest tronson:

Specialiştii propun un nou traseu pentru calea ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele

"Calea ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele are toate şansele să se realizeze, dar pe un nou proiect. Studiul de fezabilitate a fost deja realizat de o firmă de specialitate şi a fost depus la APM Argeş în vederea aprobării, urmând ca lucrările să se termine în doi ani de la începerea lor. Ultima intenţie de construire a liniei noi de cale ferată a fost în 2004, când, înainte de campania electorală pentru prezidenţiale, fostul premier Adrian Năstase a venit la Ciofrângeni unde a tăiat panglica. Atunci, anumite surse din rândul constructorilor au declarat că proiectul aşa cum îl dorea PSD, nu era realizabil, deoarece terenul nu permitea realizarea lucrării la maniera la care fusese proiectată pe vremuri.

Calea ferată, pericol public

Necesitatea construirii căii ferate Râmnicu Vâlcea-Vâlcele a apărut încă din 1862, aceasta fiind apoi inclusă rând pe rând în programele naţionale de construcţii. Linia CFR urma să rezolve o problemă majoră: scurtarea rutei Arad-Bucureşti-Curtici cu 107 kilometri. Deşi bun ca intenţie, proiectul s-a dovedit încă de la început nefezabil, deoarece nu s-au realizat studii geologice şi geotehnice solide, care ar fi putut permite proiectarea tuturor lucrărilor de susţinere şi consolidare necesare. Nu în ultimul rând, au apărut probleme legate de drenarea apelor de suprafaţă şi de instabilitatea solului, care s-au manifestat prin alunecări de teren, surpări, precum şi prin instabilitatea unor lucrări. În pofida acestei situaţii, lucrările au fost continuate, iar calea ferată a fost finalizată şi dată în funcţiune pentru o scurtă perioadă de timp. Ea a fost folosită doar ca linie de şantier, însă nu a fost niciodată dată în folosinţă publică. În 1991, după un sezon ploios, în timp ce se executau lucrări la instalaţii, s-au produs prăbuşiri masive, unele catastrofale, ale terasamentelor, fisuri la podeţe, alunecări la viaducte, toate acestea ducând la sistarea definitivă a lucrărilor.

Adrian Năstase a știut, dar a tăcut


În 1994 lucrările au fost reluate şi au vizat prelungirea unor viaducte, înlocuirea teraselor înalte cu noi viaducte şi s-au executat lucrări de consolidare. Doi ani mai târziu, din lipsă de finanţare, lucrările au fost din nou sistate. În urma studiilor efectuate în 2003 şi 2004 la faţa locului, specialiştii au descoperit că există alunecări de teren active care au o adâncime de până la 15 metri. Ca atare, la momentul mai 2004, când Adrian Năstase tăia panglica inaugurală, ştia că totul e festivism şi că lucrarea nu se poate face decât cu un nou proiect. Pentru realizarea căii ferate, specialiştii au luat în calcul trei posibilităţi: reabilitarea vechiului aliniament, construirea unuia nou, iar cea de-a treia variantă, şi cea mai bună, construirea unui tunel cu cale dublă, ea fiind însă abandonată din raţiuni economice. Specialiştii au mai descoperit că lucrarea realizată pe vremuri a fost prost făcută, şi, pe deasupra, o serie de lucrări nu au fost executate. Astfel, nu s-au efectuat lucrări de colectare şi evacuare a apelor, şanţurile sunt burduşite, nu au fost efectuate lucrări de corecţie a torentelor, piloţii foraţi au fost încastraţi insuficient în pământ, iar pantele din amonte sunt înclinate excesiv şi sunt neprotejate, fapt ce le face să fie instabile. Viaductele, podurile şi podeţele sunt de asemenea la pământ, parţial fiind construite prost, parţial fiind distruse de vreme şi de lucrările de mântuială. Nici tunelurile nu se prezintă mai bine, ele prezentând defecte atât din construcţie, cât şi din cauza trecerii timpului.

În loc de concluzii

Datorită complexităţii construirii liniei de cale ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele, specialiştii au propus realizarea mai multor lucrări. Constructorul va fi nevoit să refacă terasamentul total sau parţial, să construiască ziduri de sprijin din beton, să refacă şanţurile astfel încât să fie asigurată scurgerea apei, să reprofileze albiile, să corecteze torentele şi să refacă drenurile din spatele zidurilor de sprijin existente. În plus, va trebui să facă lucrări de susţinere a versanţilor şi terasamentului, dar şi de stabilizare a alunecărilor de teren. Pentru mai multă siguranţă, firma care a realizat studiul de fezabilitate a propus schimbarea aliniamentului atât pentru siguranţa traficului feroviar, cât şi a călătorilor. Mai mult, specialiştii au avertizat că, în cazul în care se va merge pe vechiul proiect, chiar dacă poate fi considerat unul sigur, posibilitatea dublării căii ferate în viitor prin construirea unui aliniament alternativ printr-un tunel va fi imposibilă. Şi aceasta deoarece terenul este extrem de instabil şi nici nu există spaţiul necesar în acest scop. Nu în ultimul rând, specialiştii au mai precizat că România nu are experienţă în acest fel de cale ferată, care va fi primul de acest gen care se va construi în ţara noastră."
Sus In jos
tudor_vl
Administrator
Administrator
tudor_vl


Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 34
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

Valcele - Ramnicu Valcea Empty
MesajSubiect: Re: Valcele - Ramnicu Valcea   Valcele - Ramnicu Valcea EmptyLun Ian 10, 2011 9:09 am

In data de 5 decembrie 2010, in Ziarul de Valcea s-a publicat un nou articol despre acest tronson

Ministrul Boagiu a amânat orice discuţii depre calea ferată Vâlcea-Vâlcele până după 2014

"În cursul lunii trecute, deputatul Samoil Vîlcu a formulat o nouă interpelare adresată ministrului Transporturilor în privinţa situaţiei lucrărilor la calea ferată Vâlcea - Vâlcele. „Linia ferată Râmnicu Vâlcea - Vâlcele a fost proiectată pentru a asigura legătura feroviară între liniile principale: Bucureşti-Piteşti-Piatra Olt şi Bucureşti-Braşov-Sibiu-Arad-Curtici. În anul 1978 a început construcţia acestei căi ferate în lungime de 39 de km, lucrările desfaşurându-se până în anul 1996, an în care au fost sistate lucrările din lipsa fondurilor.

Sectorul de cale ferată începe la km 131 prin desprindere în staţia Vâlcele, de linia Piteşti - Curtea de Argeş şi se termină la km 169, prin racordare la linia Piatra Olt-Podu Olt în staţia Bujoreni. Linia ferată a fost construită în profil mixt şi a necesitat lucrări ample de consolidare a terasamentului. Pe cuprinsul liniei existau patru staţii de cale ferată: Tutana, Schitu Matei, Sâmnic şi Vâlcea Est. În anul 2004 s-a demontat suprastructura căii ferate pentru utilizarea platformei ca drum tehnologic de acces. Utilizarea acestei căi ferate ar fi adus multiple beneficii şi ar fi redus semnificativ distanţele dintre oraşe importante din România. Aş dori, doamnă ministru să-mi comunicaţi în ce măsură este posibil să fie reluate lucrările de construcţie a căii ferate Vâlcea - Vâlcele, investiţie de o importanţă majoră", se menţionează în interpelarea deputatului vâlcean.

Săptămâna trecută, a venit şi răspunsul de la ministrul Transporturilor, Anca Boagiu: „Obiectivul de investiţii «Linie nouă CF Vâlcele - Râmnicu Vâlcea» este cuprins în lista obiectivelor de investiţii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR, cu finanţare integrală sau parţială de la buget pe anul 2010, conform Legii Bugetului de stat nr. 11/2010, cu alocaţie în acest an pentru sistemele de monitorizare a vitezei de deplasare a versanţilor adiacenţi căii ferate, necesare actualizării proiectului. Precizăm că obiectivul este inclus în strategia pe termen mediu a dezvoltării infrastructurii feroviare şi cuprins în lista proiectelor prioritare din Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii cu finanţare după anul 2014. În condiţiile economice actuale, Compania Naţională de Căi Ferate CFR face eforturi pentru menţinerea în parametrii de funcţionare în siguranţă a tronsonului de cale ferată Bucureşti - Piteşti - (Vâlcele) - Curtea de Argeş."
Sus In jos
tudor_vl
Administrator
Administrator
tudor_vl


Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 34
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

Valcele - Ramnicu Valcea Empty
MesajSubiect: Re: Valcele - Ramnicu Valcea   Valcele - Ramnicu Valcea EmptyMar Feb 08, 2011 11:44 am

Harta traseului realizata cu ajutorul aplicatiei Google Earth:

Valcele - Ramnicu Valcea Valcele-RamnicuValcea
Sus In jos
tudor_vl
Administrator
Administrator
tudor_vl


Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 34
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

Valcele - Ramnicu Valcea Empty
MesajSubiect: Re: Valcele - Ramnicu Valcea   Valcele - Ramnicu Valcea EmptyVin Apr 01, 2011 2:35 am

Sus In jos
tudor_vl
Administrator
Administrator
tudor_vl


Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 34
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

Valcele - Ramnicu Valcea Empty
MesajSubiect: Re: Valcele - Ramnicu Valcea   Valcele - Ramnicu Valcea EmptyJoi Mai 12, 2011 2:53 pm

In data de 2 mai 2011 s-a publicat in ziarul Monitorul de Valcea un nou articol despre aceasta linie care nu spune nimic despre situatia traseului ci declaratiile actualului presedinte al Casei de Ajutor Reciproc a Pensionarilor Vâlcea, Grigore Raban:
http://www.monitoruldevalcea.ro/eveniment/17591/
Sus In jos
tudor_vl
Administrator
Administrator
tudor_vl


Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 34
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

Valcele - Ramnicu Valcea Empty
MesajSubiect: Re: Valcele - Ramnicu Valcea   Valcele - Ramnicu Valcea EmptyMar Iun 14, 2011 12:15 am

In data de 14 iunie s-a publicat pe site-ul Money.ro un articol care poate-poate mai reaprinde flacara sperantei. Totusi, mie personal 500 de milioane de euro mi se par cam putini pentru o linie unde terasamentul trebuie refacut total plus trebuie realizate niste lucrari destul de serioase pentru impiedicarea surparii versantilor:
http://www.money.ro/scos-de-la-naftalina--500-de-milioane-de-euro-intr-un-proiect-ceausist-nascut-mort_989431.html

Sus In jos
tudor_vl
Administrator
Administrator
tudor_vl


Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 34
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

Valcele - Ramnicu Valcea Empty
MesajSubiect: Re: Valcele - Ramnicu Valcea   Valcele - Ramnicu Valcea EmptyMier Iul 13, 2011 10:10 am

Statia Ramnicu Valcea Est si imprejurimile

Cladirea statiei
Valcele - Ramnicu Valcea Picture002

Toaleta Very Happy
Valcele - Ramnicu Valcea Picture003

Vedere spre Valcele. Statia era prevazuta cu 3 linii
Valcele - Ramnicu Valcea Picture004

Vedere spre Bujoreni. Dupa cum se poate vedea, pe locul unde era linia 1 a statiei s-a turnat asfalt
Valcele - Ramnicu Valcea Picture005

O parte din sinele care au fost scoase
Valcele - Ramnicu Valcea Picture008

Una din celulele GPS care au fost puse pentru masurarea alunecarilor de teren
Valcele - Ramnicu Valcea Picture010

Vagoane abandonate care au fost folosite pe trenurile de proba. Candva erau mai multe vagoane (cel putin 10), depozitate atat pe linia 2 cat si pe linia 3. Acum au mai ramas doar acestea trei. Cel mai probabil, restul au fost casate cand s-a demontat linia sau au fost demontate bucata cu bucata de hotii de fier vechi.
Valcele - Ramnicu Valcea Picture011
--------
Valcele - Ramnicu Valcea Picture012

Vedere spre Valcele
Valcele - Ramnicu Valcea Picture013

Vedere spre gara
Valcele - Ramnicu Valcea Picture014

Sine inca prinse de traverse
Valcele - Ramnicu Valcea Picture016


Ultima editare efectuata de catre tudor_vl in Mier Iul 13, 2011 10:42 am, editata de 3 ori
Sus In jos
tudor_vl
Administrator
Administrator
tudor_vl


Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 34
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

Valcele - Ramnicu Valcea Empty
MesajSubiect: Re: Valcele - Ramnicu Valcea   Valcele - Ramnicu Valcea EmptyMier Iul 13, 2011 10:14 am

Viaductul Samnicel (270 m), cu 10 deschideri
Valcele - Ramnicu Valcea Picture018-1

Vedere spre Valcele
Valcele - Ramnicu Valcea Picture019
--------
Valcele - Ramnicu Valcea Picture022
--------
Valcele - Ramnicu Valcea Picture023

Viaductul a fost construit pentru a suporta linie dubla
Valcele - Ramnicu Valcea Picture026

Vedere spre Valcea Est. La vreo 200 de metri de viaduct, in directia Valcea, se afla viaductul Racovita
Valcele - Ramnicu Valcea Picture020
---------
Valcele - Ramnicu Valcea Picture028
Sus In jos
tudor_vl
Administrator
Administrator
tudor_vl


Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 34
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

Valcele - Ramnicu Valcea Empty
MesajSubiect: Re: Valcele - Ramnicu Valcea   Valcele - Ramnicu Valcea EmptyMar Oct 11, 2011 12:13 pm

Un reportaj facut de Realitatea TV despre tronsonul Valcele - Ramnicu Valcea, din pacate incomplet (se termina brusc). Materialul a fost prezentat la "Reporterii Realitatii"

Sus In jos
tudor_vl
Administrator
Administrator
tudor_vl


Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 34
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

Valcele - Ramnicu Valcea Empty
MesajSubiect: Re: Valcele - Ramnicu Valcea   Valcele - Ramnicu Valcea EmptyJoi Apr 19, 2012 5:47 am

Un articol publicat in data de 5 aprilie 2012 in ziarul Vocea Valcii

Calea ferată Vâlcea-Vâlcele devine realitate?

"SURPRIZĂ. Potrivit scrisorii de intenţie publicate pe site-ul FMI, salariile în sectorul public vor fi îngheţate în continuare, la fel ca pensiile. Cu toate acestea, în cazul în care condiţiile economice o vor permite, Guvernul va analiza posibilitatea modificării bugetului mai târziu în cursul anului, în conformitate cu prevederile Legii Responsabilităţii Fiscale. În plus, Guvernul a reîntărit susţinerea eforturilor de elaborare şi implementare a unor reforme cuprinzătoare în sectorul sanitar. Printre altele, în textul scrisorii se mai aminteşte şi despre reabilitarea liniei feroviare Vâlcea-Vâlcele.

În scrisoare sunt amintite şi noi prevederi în domeniul transporturilor, demarându-se elaborarea unei noi strategii generale de transport, precum şi un master plan pentru România, ce va asigura echilibrul între cererea în creştere şi mijloacele fiscale existente, asigurând complementarităţile dintre diferitele moduri de transport. „De asemenea, trebuie realizată renegocierea acordului de construcţii şi reabilitare pentru linia feroviară Vâlcea – Vâlcele şi Porţile de Fier şi identificarea unei surse de finanţare, incluzând posibilitatea unei garanţii de stat, până la finele lunii aprilie”, se mai notează în document. În plus, se vrea continuarea procesului de licitare a obligaţiilor de servicii publice şi întreţinere infrastructură pentru 1.600 kilometri de cale ferată extinsă, aducând numărul total de kilometri de linie aflate sub management privat la 4.000 de kilometri[...]."
Sus In jos
Continut sponsorizat





Valcele - Ramnicu Valcea Empty
MesajSubiect: Re: Valcele - Ramnicu Valcea   Valcele - Ramnicu Valcea Empty

Sus In jos
 
Valcele - Ramnicu Valcea
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt
» Pod peste raul Olanesti - Ramnicu Valcea.
» Poduri din judetul Valcea.
» Tunelurile de pe Valcea Oltului.

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul infrastructurii feroviare :: INFRASTRUCTURA DIN ROMANIA :: LINII DESFIINTATE-
Mergi direct la: